Klef, kleffer, Wesley en Yolanthe

Er is denk ik geen stel zo walgelijk als Wesley Sneijder en Yolanthe. Tijdens het WK was het al een ergernis waard dat ze elke dag lekker telefonisch aan het bidden waren, maar dat vergaven we Wesley omdat hij ons langs Brazilië, Uruguay en Japan schoot. En over een half jaar mag hij ook allerlei kleffe dingen in het openbaar doen, als hij ons door de poule des doods loodst. Maar nu er niks tegenover staat is het misselijkmakend.

‘Wes en Yo’ zijn nog maar één jaar getrouwd, maar nu al is er een onvoorstelbaar archief met achterklap-berichten over hun huwelijk. Helemaal niet onze zaak, maar als het verteld wordt gaan we het ook niet negeren. Het is ook helemaal niet onze zaak om daar maar iets van te zeggen en te vinden, het tweetal moet het lekker zelf weten. En toch kan ik het niet laten.

Vandaag op nu.nl namelijk: “Yolanthe en Wesley nemen samen Bijbeltattoo”. Oef. Ik, als overtuigd atheist, zet daar meteen mijn vraagtekens bij, ongeacht wie het is, maar het is vooral de ironie die mij hier bijna van mijn stoel doet vallen. Want schrijft diezelfde Bijbel niet voor dat je jouw lichaam moet behandelen als een tempel? Tattoo’s, daar krijgt onze lieve Heer toch de rillingen van? Ach, er was vast storing op de telefoonlijn toen Wesley en Yolanthe dat psalm aan elkaar voorlazen.

Het is natuurlijk prachtig als zij zo gelukkig zijn. More power to them. Maar alsjeblieft, hier kan ik wel van kotsen (van wel meer overigens). Klef, kleffer, Wesley en Yolanthe. En als toppunt zet je een tattoo bij elkaar. Zodat je lichaam voor altijd gesierd is met een matige tekening. De ultieme klap in het gezicht van God. En komende zomer laat Wesley een vlekkerige tattoo aan de camera zien,  nadat hij de winnende tegen Spanje maakt. Hypocriet als ik ben, zal ik het dan toejuichen.

foto: Flickr / Globovisión

Reageer:

